ورزش کردن در مدارس یکی از کانال های ایجاد نشاط و شادی است. ورزش کردن آن هم در مدارس نیاز به طراحی عمیق و برخاسته از روحیه کودکان و نوجوانان دارد. باید آنان را در زنگ ورزش آزاد گذاشت تا هر چه دوست دارند و امکانات اجازه می دهد ، انجام بدهند. انجام ورزش های تحمیلی توسط معلمان و دبیران تربیت بدنی باعث نفرت دانش آموزان از ورزش می شود.اجرای طرحهای ورزشی نرمش صبحگاهی ،المپیادهای درون مدرسه ای و مراسم جشن پارالمپیک استثنایی در ایجاد نشاط دانش آموزان تاثیر گذار می باشد
نادیده گرفتن اهمیت ورزش در دوره ابتدایی
البته کمبود مربی تربیت بدنی در مدارس و بیتوجهی به زنگ ورزش موضوع تازه و جدیدی نیست. سالهای طولانی است که این ساعت آموزشی در اغلب مدارس بدون برنامه و معلم مخصوص سپری میشود و دانشآموزان در حیاط مدرسه فقط بازیهای دلخواهشان را دنبال میکنند؛ تازه آن هم به شرط اینکه هوا آلوده یا سرد نباشد و زنگ ورزش تعطیل نشده باشد. مریم شیرافکن، کارشناس امور تربیتبدنی در این باره به همشهری گفت: متأسفانه موضوع بیتوجهی به زنگ ورزش فقط به کمبود مربی ختم نمیشود و حتی در مواردی که آموزش و پرورش استخدامهایی داشته از سایر رشتههای دیگر پذیرش کرده که هیچ مدرک و تخصصی در رشته تربیت بدنی نداشتهاند و این مربیان نهتنها کمکی به ورزش دانشآموزی نکردهاند بلکه باعث آسیبهای جدی در ساختار فیزیکی دانشآموزان شدهاند.»
302 ساعت ورزش در طول 12سال تحصیلی
با یک ضرب و تقسیم ساده و درنظر گرفتن روزهای تعطیل، آلوده و ایام تابستان و. میشود گفت که هر دانشآموز ایرانی در طول 12سال تحصیلیاش فقط 302ساعت ورزش میکند.» این نکته را مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت. او با بیان اینکه قبول دارد این مسئله با استراتژی جدید وزارت آموزش و پرورش در جهت ایجاد مدرسه شاداب در تضاد است،
توصیه های رهبر عزیزمان به دانش آموزان
پرسش مهر۹۹-۹۸؛ آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر ،شاد وبا نشاط است؟
ورزش ,مدارس ,تربیت ,زنگ ,بدنی ,مدرسه ,تربیت بدنی ,زنگ ورزش ,آموزش و ,ورزش در ,و پرورش
درباره این سایت